sobota, 12 listopada 2016

Święto Niepodległości

W tym roku musiałam zmierzyć się (po raz trzeci w mojej karierze nauczycielskiej) z akademią z okazji Święta Niepodległości. Temat jak dla mnie trudny, szczególnie w dziejszych czasach, kiedy każdy pod pojęciem patriotyzmu rozumie zupełnie coś innego. Daleka jestem od tworzenia sztucznego patosu, "rozrywania" Polski i głoszenia kultu jednostki. Montaż poetycko-muzyczny: fragmenty wierszy Tuwima, Różewicza i Herberta, piosenek Turnaua i Republiki przeplatały się z wypowiedziami uczniów naszej szkoły na temat ojczyzny (wcześniej nagranymi).
Efekt zaskoczył nawet mnie, wypowiedzi były różnorodne, ale wszystkie piękne i na swój sposób wzruszające. Dają nadzieję, że jeżeli naszą ojczyznę budować będzie taka młodzież, nie zginiemy :-). Filmiki powstały praktycznie bez mojej pomocy, ukłony dla moich zdolnych z 1c (Kajtka, Przemka, Pauliny) za kawał dobrej roboty! Zobaczcie...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz