poniedziałek, 9 stycznia 2017

Jumble - nowy typ Kahoota

Kahoota już znają już prawie wszyscy. Niesłabnąca popularność powoduje, że strona oferuje coraz to nowe możliwości gier. Od niedawna możemy oprócz standardowego quizu, ankiety, czy dyskusji, wybrać opcję jumble.


W tym typie gry zadaniem jest ułożenie elementów we właściwej kolejności. 
Dzisiaj wykorzystałam tę opcję do wprowadzenia w lekturę "Balladyna" w 2 klasie gimnazjum. 
Uczniowie na poprzedniej lekcji odtwarzali fabułę lektury na dużej rolce papieru (z Ikei)
Zostali podzieleni na pary, każdy otrzymał wybrany akt i scenę (sceny) i rysowali. 


Dzisiejszą lekcję zaczęliśmy od opowiadania wydarzeń. Na podsumowanie przygotowałam Jumble-Kahoota. Każdy akt to jedno pytanie. Zadaniem uczniów było uszeregowanie wydarzeń.




Zadanie okazało się niełatwe, wymagało większego skupienia i większej ilości czasu przeznaczonego na jedno pytanie.
Z pewnością ta opcja przyda się przy okazji "odtwarzania" fabuły, porządkowania chronologicznego, być może zadań matematycznych.
Czego mi  brakuje? Możliwości łączenia różnego typu pytań (jumble i standardowego quizu) w ramach jednej rozgrywki. Mimo wszystko polecam, warto wypróbować.

4 komentarze:

  1. Może wkrótce kahoot zostanie urozmaicony również o taką opcję :)
    Ja miło wspominam pracę z kahootem na praktykach, super sprawa:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie. Włączam jungle ale nie widać opcji układania na innych telefonach tylko na głównym. Dlaczego? Pomóżcie

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie. Włączam jumble ale nie widać opcji układania na innych telefonach tylko na głównym. Dlaczego? Pomóżcie

    OdpowiedzUsuń