niedziela, 24 kwietnia 2016

Prasówka z Lalką

Pomysł na lekcję z tzw. prasową "jedynką" zaczerpnęłam z bloga Joanny Waszkowskiej . "Lalka" świetnie nadaje się do tego typu działań, ponieważ wielość wątków pozwala uczniom na wybór tematów i dużą kreatywność.
Lekcję - w zasadzie cykl lekcji - zaczęłam od krótkiego omówienia rozwoju prasy polskiej - od renesansowego piśmiennictwa polityczno-społecznego do czasów pozytywizmu. Tutaj przygotowałam dla uczniów prezentację na stronie emaze.
Następnie przeglądaliśmy wspólnie kilka prasowych jedynek (http://www.press.pl/jedynki/)  i ustalili, jakie elementy powinny się znaleźć na pierwszej stronie czasopisma. Ostatnim etapem była praca w grupach - uczniowie przygotowywali prasowe jedynki związane z treścią Lalki. Ich zadanie polegało na wymyśleniu tytułu, rozplanowaniu tekstów, zamieszczeniu jednego dłuższego tekstu z lidem i dwóch "zajawek", a także elementów dodatkowych, jak reklamy, cena, numer, data wydania etc. Pracowali na lekcji, ale niektóre grupy zabrały materiały do domu i po lekcjach kontynuowały pracę. Oceniałam przede wszystkim teksty - poprawność rzeczową i  językową, ale też ogólne wrażenie i estetykę pracy. Jedna grupa tak się rozkręciła, że oddała mini-pisemko z dwoma artykułami. Oto efekty ich prac.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz