wtorek, 31 stycznia 2017

Śledczy na tropie Balladyny!

Cykl lekcji na temat dramatu Słowackiego zbudowałam w oparciu o ciekawe inspiracje, które pojawiły się w facebookowej grupie: Nauczyciele języka polskiego . 
Najwięcej zaczerpnęłam od Katarzyny Polak, która swoje lekcje opisała na blogu Kreatywna nauka, pomysł na wykorzystanie kodów QR znalazłam na blogu Marleny Kowalskiej Szkoła inaczej , a pomysł na tworzenie listu gończego z postu Małgorzaty Borys
I tak powstały karty pracy. Przygotowałam dla uczniów dokumenty śledczego (mam nadzieję, że moja przyjaciółka policjantka wybaczy mi wszelkie niezgodności z dokumentacją policyjną :-)). Klasę podzieliłam na grupy - komisariaty. Każda grupa badała inną sprawę morderstwa, a imię ofiary zakodowane zostało kodem QR. Śledczy musieli spisać zeznania świadków, opisać dowody zbrodni, wykonać szkic miejsca zbrodni z oznaczeniem dowodów, opisać czynności śledcze, a także podać rys psychologiczny domniemanego mordercy. Końcowy etap pracy to przygotowanie listu gończego. Karty pracy możecie pobrać tutaj , a link do kodów QR z imionami ofiar tutaj (oczywiście imiona odcięłam, zostawiłam same kody).  Karty pracy postanowiłam ocenić i na pierwszej stronie zamieścić też punktację, aby uczniowie wiedzieli, czego się spodziewać. 
Dwie lekcje upłynęły nie wiedzieć kiedy. Pracowali wszyscy, nawet tzw. uczniowie trudni, zwykle kontestujący lekcję. Dzięki temu, że zadań było sporo, o zróżnicowanym stopniu trudności, a grupy niewielkie (3-4 osobowe), to nie było możliwości polegania tylko na jednym uczniu. 
Dziękuję wspaniałej facebookowej grupie Nauczyciele języka polskiego - naprawdę warto być jej częścią!
A tak pracowaliśmy...







3 komentarze:

  1. Piękny miks :) i fajnie, że się podobało uczniom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietne, moi uczniowie dawno się tak dobrze nie bawili.

    OdpowiedzUsuń