poniedziałek, 6 marca 2017

Odwrócić klasę z Learning apps

Tym razem wykorzystałam Learning apps do stworzenia karty pracy do lektury Ferdydurke.
Możecie ją ściągnąć TUTAJ.
Kody QR przekierowały uczniów do aplikacji polegającej na odkrywaniu obrazka, krzyżówki, osi czasu i zadania polegającego na łączeniu elementów.
Dlaczego Learning Apps? Aplikacja umożliwia tworzenie ciekawych zadań, różnego typu (znajdziemy tam także popularnych teraz Milionerów). Sam proces tworzenia jest banalnie prosty, menu w języku polskim. Mało tego... Naszych uczniów możemy na stronę aplikacji przekierować za pomocą kodu QR, który jest do pobrania pod każdą z aplikacji (nie musimy używać generatora kodu qr).
Lekcja, którą wymyśliłam, miała być nie tylko zabawą z kodami i aplikacjami, ale też opierać się o blended learning i odwróconą klasę. Każdy uczeń dostał ode mnie kartę pracy, chociaż większość pracowała w parach. Wierząc w moich maturzystów, stworzyłam zadania, które miały przybliżyć im koncepcję formy u Gombrowicza. I udało się! Zadania zawierały wskazówki, cytaty, były krokiem, który miał ich poprowadzić w kierunku zrozumienia tematu. Moje zadanie polegało jedynie (albo aż) na weryfikacji odpowiedzi, usystematyzowaniu zebranych informacji i ich doprecyzowaniu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz