środa, 16 marca 2016

Blogi lekturowe

Pomysł na oswajanie niełatwych tekstów literatury romantycznej narodził się dość spontanicznie, kiedy to, czytając na lekcji słynne monologi Kordiana, doszłam do wniosku, że mogłyby stać się świetnym materiałem i inspiracją do stworzenia internetowych pamiętników.  Kordian jako zagubiony 15-latek, potem wędrowiec, a w końcu spiskowiec - wymarzony materiał na bloga. Inspiracją dla mnie stały się także pomysły Joanny Waszkowskiej i jej "fanfikowe" blogi.

Zadanie z cyklu fan ficion polegało na stworzeniu przez uczniów bloga w imieniu Kordiana oraz umieszczeniu co najmniej 5 wpisów i skomentowaniu blogów kolegów i koleżanek z klasy. Oceniałam przede wszystkim treść, poprawność językową, a także pomysłowość, w tym wykorzystanie języka internetu (hasztagi, linki, zdjęcia, filmy, muzykę). Uczniowie pracowali w grupach (2 lub 3 osobowych).  Większość bogów okazała się być bardzo ciekawa. Kordian w blogosferze XXI wieku sprawdził się idealnie.
A oto efekty pracy:
Jam jest posąg człowieka - mój faworyt ze względu na poczucie humoru i dystans do tematu :-).




1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za polecenie prac moich uczniów. Polecam fanfikowe nowe wątki "Syzyfowych prac".

    OdpowiedzUsuń